Thursday, 25/4/2024 UTC+2
Tiszacsege
Szalagcímek:

Tájékoztatás az orvosi ügyelettel kapcsolatban

Tisztelt Lakosság!

2021. július 1-től egységes ügyeleti és sürgősségi ellátást Hajdú-Bihar megyében az Országos Mentőszolgálat vette át. Településünkön is megtörtént az átadás, megérkeztek az új eszközök az ügyeletet ellátó korszerűen felszerelt ügyeleti autó, minilabor. Mint amint már előzetesen tájékoztattuk Önöket egy új központi telefonszám került bevezetésre (52/506-303).

Az új ellátás bevezetésével:

  • A beteg számára egyszerűbb hozzáférés (egykapus belépés a kórházon kívüli sürgősségi betegellátó rendszerbe).
  • Célzottabb, hatékonyabb ellátásszervezés (az Országos Mentőszolgálat mentésirányítási rendszerével integrált ügyeleti irányítás).
  • Akut életveszély esetén azonnali magas szintű beavatkozás (az indokolt esetekben az egységes riasztási elveink alapján hamarabb jutnak a betegek ügyeleti ellátáshoz, mint korábban) (szívinfarktus, stroke, újraélesztés, allergiás reakció stb.).
  • Nő a helyben elvégezhető vizsgálatok és ellátások köre (a járási központokban lesz lehetőség a kórházi ellátást nem igénylő betegek helyszíni laborvizsgálatára és a központban történő gyógyszeres, akár infúziós kezelésre és betegmegfigyelésre is, melynek eredményeképpen nem lesz szükség a beteg beutalására sok esetben a nagyobb távolságra lévő kórházi sürgősségi osztályokra, ezzel csökken a kórházi szükségtelen és felesleges igénybevétel is valamint a betegeknek sem kell nagyobb távolságot megtenniük).
  • Ellátó kapacitás növekedése (közel másfélszer annyi felsőfokú sürgősségi ellátással bíró orvos, mentőtiszt, APN végzi az ellátást, mint jelenleg, a Járási központokban az eddigi gyakorlattól eltérően mindennap 24 órában állítjuk ki az alapellátási ügyeleti ellátást).
  • Garantáltan magas szakmai színvonal (egységes szakmai irányelvek alkalmazása, minőségbiztosítás bevezetése, alkalmazása).
  • Szakorvosi konzultáció folyamatos lehetősége (telekommunikáció, telemedicina alkalmazása, kiterjesztése pl. stroke, vagy infarktus esetén).
  • Hatékony és szakszerű telefonos tanácsadás (24 órás ügyeleti call-center beállításával, illetve főként a gyermekellátás során a telefonos tanácsadás bevezetésével lecsökkenthető az ügyeleti kivonulások és ambuláns ellátások, valamint a kórházi sürgősségi ellátások száma).

Tiszacsege Város Önkormányzata



MEGNÉZTE: 795 látogató

Kapcsolat Elérhetőség

Email: pmhivatal[kukac]tiszacsege[pont]hu

Phone: 06 52 588-400

Address: 4066 Tiszacsege, Kossuth u. 5.

Megszakítás